Horse Spirit
  • +420 603 194 700
  • info@masazekoni.cz

Stres a strach

Umět vnímat sám sebe je pro jezdectví klíčové.

Stres tvoří reflexní stažení nejen v těle ale i v mozku, vede k chronickému stažení svalů, únavě, přehnaným reakcím, artritidě…Proto je důležité umět pracovat se svým strachem a stresem.

Somatické cvičení které učím, obnovuje uvolněnost a rovnováhu v celém těle. Vyvažuje přední, zadní, ale i boční strany těla tím, že propojuje naši mysl s tělem. Odstraníte-li reflexní vzorec stresu či traumatu z těla, zmizí ztuhlost, nervozita, obnoví se klidné dýchání a hluboká dechová vlna v těle. Zlepšíte koordinaci i balanc mezi přední a zadní částí těla.

Jestliže je naše tělo díky stresu nebo fyzickému poškození stažené, svaly ztrácí schopnost relaxovat, vede to pak k problémům s klouby, únavě, bolesti a k tzv. Necitlivosti a odpojení od těla.

Vzorec stažení svalů ve stresu je skoro stejný u lidí i zvířat. Hlava jde dopředu, ramena se přitáhnou k uším, hrudník a žaludek se stáhne. I jedna stažená či nevyrovnaná část hodí celý systém do nerovnováhy. (Více ve videu níže.)

Pro dobrou komunikaci s koněm je důležité objevit a rozvíjet vnímání –kde mám v těle napětí a odkud pramení. Díky jemným, ale velmi účinným somatickým pohybům dokážeme veškeré nepohodlí i stres uvolnit.

Praxe pro vás:

  • Všímejte si během dne, kdy se tělo stáhlo, kdy potřebuje uvolnit a protáhnout.
  • Nepohodlí v těle učí a připomíná, co mé tělo potřebuje fyzicky i emocionálně. Uvědomte si, kolik stresu do něj vkládáte, uvolnění v těle vede i k uvolnění v mysli.
  • Dokážeme pomoci sami sobě více než jakýkoliv masér či akupunkturista.
  • Díky somatickému cvičení dokážeme nacítit, kde jsme stažení, do jakých svalů se nám ukládá stres a jak je uvolnit. Můžeme se tak sami zbavit napětí a bolesti (i té chronické).

Je třeba odstranit škodlivé návyky a naučit se vnímat stav rovnováhy. Uvolnění napětí ve středu těla vede k uvolnění i na okrajích. Když uvolníme hrudník, uvolníme zároveň ramena i kyčle. Rozvíjejte svou citlivost.

Více o způsobech ukládání stresu v těle najdete v tomto videu: