Horse Spirit
  • +420 603 194 700
  • info@masazekoni.cz

1. LEKCE – DECH



Upozornění: *Tato první lekce je zdarma, zkuste si, jak dokážete vnímat své tělo a uvolněnost v něm. Zjistěte, jestli vám můj způsob předávání technik vyhovuje. V dalších lekcích půjdeme více do hloubky. Zpomalíme, ještě více se obrátíme do svého těla, začneme otevírat srdce a posilovat svůj střed.



Z hlavy do těla se dostáváme přes dech.



DECH = DUCH

>>Koně sledují náš dech.


Dech je pro uvolněnou jízdu na koni naprostý základ, proto tuto lekci nechávám veřejnou a přístupnou všem.


První pomoc pro zklidnění sebe i koně: ,,Vědomý dech“ – zavřete oči a soustřeďte se na svůj nádech a výdech, sledujete proudění svého dechu.

  • Dech je úžasný nástroj, který nám pomáhá harmonizovat naše systémy.
  • Zklidňuje mysl a dostává nás k sobě do těla.
  • Pomáhá udržet pozornost uvnitř těla.
  • Naplňuje nás energií.


Běžně dýcháme velmi povrchně, jsme v napětí- stresu, naše tělo je stažené, nemůže námi dobře proudit energie – stagnujeme. Prostě nedýcháme dobře ani na to, abychom se mohli propojit se sebou, natož s jinou bytostí. Až si svůj dech začnete lépe uvědomovat, můžete zaměřit svou pozornost na kteroukoliv část svého těla, dýchat do ní a tím ji uvolňovat, zprůtočňovat. O dechu je napsáno plno knih. Jsem přesvědčená, že nejdůležitější je zvědomit si svůj vlastní dech.



Kvalitní dech je opravdu základ– při každém nádechu a výdechu se masírují a posunují vnitřní orgány, u ledvin jde dokonce o několik centimetrů. Při zdravém dýchání probíhá velmi siná, přirozená vnitřní masáž (16-20x za minutu).


Problémem dnešní doby je, že nedýcháme moc dobře. Zaměříme se proto na bránici, je to náš hlavní dechový sval. Většina žen ji má staženou nebo zablokovanou (díky stylu života). Bránice neprovádí celý rozsah svého pohybu, přestává masírovat vnitřní orgány a dokonce je může vytlačovat ven (možná příčina vystouplého břicha). Bránice tvoří pomyslnou linií mezi horní polovinou ženského těla, (která je vyzdvihovaná) a tou spodní částí,(která se schovává a slušná žena je od ní odpojená). Naším tělem pak neprochází přirozená dechová vlna. Ta se objevuje pouze ve chvílích vnitřního klidu, míru a pohody.


Tip: Pokud jste v negativních emocích nebo stresu, zkuste se nadechnout bránicí, uvolněte žebra do stran a uvidíte, jak se vše zklidní, emoce se srovnají a udělá se vám lépe.


  1. Pro nácvik vizualizace si pusťte video. Dívejte se na video- aktivujete tím zrcadlové neurony.
  2. Naučte se při dýchání aktivovat bránicí, sledujte a vnímejte její pohyb.
  3. Daří se vám otevírat celý hrudní koš?
  4. Dokážete uvolnit a rozhýbat i spodní žebra do stran?
  5. Naučte se vnímat pohyb bránice v těle, naučte se ji vizualizovat.
  6. Tímto se dokážete kdykoliv uvolnit – je to jako píst ve válci, který nás dostane do našeho středu těla.


  • Po rozpohybování bránice doporučuji začít dýchat do srdce.
  • Srdce má největší sílu harmonizovat celé tělo. Má nejsilnější energetické pole (5000x silnější než mozek).
  • Tak se můžete naučit energetizovat pomocí dechu různé části těla.



Moje 1. video lekce: praktické cvičení, které vlastně ani cvičením není. Jde o opak – uvolňování.

Ukazuji 3 jednoduché způsoby uvolnění stažených částí pánve a hrudníku:


  1. Asijský dřep na otevření pánve a protažení páteře.
  2. Uvolnění křížové kosti.
  3. Otevření a uvolnění hrudníku.

Vše dělejte velmi pomalu s velkou citlivostí a pozorností k dané oblasti. Video si několikrát stopněte, ať máte čas na uvolnění a procítění. Dělejte vše dle vlastní potřeby, nespěchejte, toto vědomé uvolňování by mělo trvat 1 hodinu. (Pokud vám způsobuje bolest, tak ho zkraťte a pak postupně prodlužujte)
Před zakoupením lekcí doporučuji pročíst si na webu články pod nadpisem – jezdec. Jen tak se seznámíte s rozsahem přístupu, který budeme praktikovat. Cílem těchto lekcí je propojit se se svým tělem, začít mu důvěřovat a být autentická. Je potřeba jít krok za krokem, bez pochopení a procvičení základu vám nemusí další věci dávat smysl.
*Tato základní lekce je zdarma, zkuste si, jak dokážete vnímat své tělo a uvolněnost v něm. V dalších lekcích půjdeme více do hloubky, zpomalíme, ještě více se obrátíme do těla, začneme otevírat srdce a posilovat svůj střed.

Vše dělejte velmi pomalu s velkou citlivostí a pozorností k dané oblasti. Video si několikrát stopněte, ať máte čas na uvolnění a procítění. Dělejte vše dle vlastní potřeby, nespěchejte, toto vědomé uvolňování by mělo trvat 1 hodinu. (Pokud vám způsobuje bolest, tak ho zkraťte a pak postupně prodlužujte) Před zakoupením lekcí doporučuji pročíst si na webu články pod nadpisem – jezdec. Jen tak se seznámíte s rozsahem přístupu, který budeme praktikovat. Cílem těchto lekcí je propojit se se svým tělem, začít mu důvěřovat a být autentická. Je potřeba jít krok za krokem, bez pochopení a procvičení základu vám nemusí další věci dávat smysl. *Tato základní lekce je zdarma, zkuste si, jak dokážete vnímat své tělo a uvolněnost v něm. V dalších lekcích půjdeme více do hloubky, zpomalíme, ještě více se obrátíme do těla, začneme otevírat srdce a posilovat svůj střed.


285kč

Koupit